DOX ZOEKT HOOFD MARKETING
(c) Guido Bosua

DOX is een dynamisch Utrechts gezelschap van zelfstandige en veelzijdige podiumkunstenaars, die hun kennis overdragen aan een nieuwe generatie van 21st-century jongeren met een brede culturele achter­grond. Binnen DOX zijn de begrippen talentontwikkeling, productie en outreach (educatie) onlosmakelijk met elkaar verbonden. In drie bedrijfstakken ontwikkelt DOX de talenten van jonge theater- en dans­performers, (co)produceert diverse tournee- en lokatieprojecten o.l.v. verschillende makers, en activeert lokale jongeren/scholieren in een uitgebreid educatieprogramma (i.s.m. Theater Utrecht). Met een kantoorteam van ca. 10 medewerkers organiseert DOX jaarlijks ca. 25 heel verschillende projecten per jaar met 25-30 duizend bezoekers.

Ter aanvulling van zijn team en om de organisatie meer in evenwicht te brengen zoekt DOX per direct een:

Hoofd Marketing / PR (0,6-0,8 fte)

Wij zijn op zoek naar een meewerkend hoofd van de afdeling PR & Marketing, die weet wat er speelt op het gebied van jongerenmarketing. Je bent een inspirator, die zorgt voor het realiseren van de marketing­doelstellingen en voor het inrichten en stroomlijnen van de afdeling.

Je taken en verantwoordelijkheden:

  • Het vertalen van de visie van de directie in strategische plannen en acties, en het leveren van input op die visie.
  • Het aansturen van de afdeling, die bestaat uit een ervaren medewerker, desgewenst aan te vullen met een stagiair en/of een poule van jongeren.
  • Het opstellen, bewaken en (doen) uitvoeren van een corporate marketing/publiciteitsplan en van PR-plannen van projecten, en het bewaken van de betreffende
  • Het uitvoeren van een deel van de corporate marketing, de voorstellingspubliciteit, de online publiciteit.
  • Deelname aan relevante netwerken en samenwerkingen in de stad.

Profiel:

  • Je hebt hbo/academisch werk- en denkniveau op het gebied van marketing / PR.
  • Je hebt aantoonbare ervaring op het gebied van theatermarketing en/of jongerenmarketing.
  • Je hebt leidinggevende capaciteiten en bent een soepele en stimulerende schakel in de interne samenwerking.
  • Je weet wat jongeren beweegt, hoe je hen bereikt en motiveert.
  • Je bent bekend met CRM en CMS-systemen, met SEO, SEA en social-mediastrategieën, en met mediamonitoringstools.
  • Je bent initiatiefrijk, ‘hands-on’, komt ook uit je stoel; maar je bent ook stressbestendig en Je kunt plannen, bent communicatief sterk en kan goed samenwerken met makers en collega’s.

Wat bieden wij je?
Een veelzijdige, uitdagende functie binnen een heel dynamische en zeer actieve instelling, die met een bijzondere doelgroep werkt. Salaris conform cao, afhankelijk van leeftijd, opleiding en ervaring.

Solliciteren:
Gezien de taakstelling van DOX en de samenstelling van het team nodigen we nadrukkelijk kandidaten met een cultureel diverse achtergrond uit te solliciteren. Solliciteren kan tot en met 8 juli 2017 door het sturen van een motivatie plus cv naar: barbara@wijzijndox.nl. Nadere informatie bij Paul Dijkema (zakelijk directeur): 030-2333155 / 06-15516680. De eerste gesprekken zullen plaatsvinden in de week van 10 t/m 15 juli 2017.

2017
2016
2015